Summary
Summary
Itt a legenda, hazavihető, a karosszékből elemezhető. Vajon mi repítette ezt a filmet a sztratoszféra magasságába? Mike Myers (a kicsit bugyuta, kellőképpen dilis, komplett idióta a Wayne világa című eposz-
sorozatból, valamint a felejthető B>Elbaltázott nászéjszaka és 54 című filmecskékből) miképp volt képes nagy sztárok híján filmjével akkorát szólni, hogy minden idők harmadik legtöbbet hozó hétvégéjével nyisson? Csupán az Elveszett világot és a Baljós
árnyakat nem bírta megverni. Az 1999-es év negyedik legnagyobb sikere Amerikában, elhomályosítva a Mátrix és a Múmia bevételeit. Ez a kicsikét csúnya, kissé köpcös, pókharapó fogazatával inkább ijesztő, mint
vonzó pali egyszerűen beszemtelenkedett mindenki tudatába, meglovagolta az
éppen esedékes divathullámot (retro), és csinált egy paródia-filmet, amit aztán mindenki látni akart. A Kicsi-Kém Mike Myerst a legjobban fizetett színészfejedelmek magasságába katapultálta, és 20 milliós gázsiért már dolgozik 'Sprockets' című új agyszüleményén. A film mellesleg mérföldkő az amerikai prüdéria ellen folytatott évszázados küzdelemben, hiszen olyan tabukat érint és figuráz ki, amikkel a tengeren
túli honpolgár nap mint nap szembesül. A filmben kimondódnak olyan szóösszetételek, amiket korábban Amerikában csak suttogni lehetett, sőt Austin (nagyon ügyesen angolszász színekbe öltöztetve) alpári dolgokból jelszavakat farigcsál, míg a SHAG szót (kefélni) egyenesen életcéllá, majdhogynem kormányprogrammá emeli. Talán ez a siker oka. Tény, hogy a film
nyomán gomba módra szaporodtak el a szexuálisan szókimondó, sokak szerint
túlságosan is harsány filmek (Keresd a nőt, Amerikai Pite,
Kevin és Perry a csúcsra tör).